Vattenmelonen

Claire ligger på BB och har just fött sitt första barn när hennes man anländer. Inte för att stolt och lycklig få se sin dotter. Utan för att meddela Claire att han lämnar henne för en annan kvinna: grannens trista fru. Förkrossad och förtvivlad flyr Claire från London hem rill mamma, pappa och två yngre systrar i det röriga hemmet på Irland. Där ägnar hon några månader åt att dränka sina sorger i alkohol och driva resten av familjen till vansinne. Så en dag inträffar något som får henne att längta efter livet på nytt. Men först väntar hämnden på den otrogne ex-mannen...

Marian Keyes har skrivit vattenmelonen. Den är en vuxen bok, men jag tyckte den var bra. Den var rätt seg i början men sen blev den jätte bra! Jag kunde inte slita mig ifrån boken. c: .

den var rätt lång runt 500 sidor, men vad gör det när den är bra?

det här var en utav böckerna i serien det finns en när varje syster berättar ( fem böcker )

Elin

Kommentarer
Postat av: Nea

Låter bra! Kanske ska lägga den i min "Att läsa"-hög :D

2010-04-26 @ 19:32:27
URL: http://boknea.blogg.se/
Postat av: Elin

det tycker jag :)

2010-04-28 @ 19:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0